אליעזר רוזנפלד ל'קול חי': "רוצחי בני צריכים לקבל עונש מוות" • הראיון המלא

דוד לזר 1 Comment on אליעזר רוזנפלד ל'קול חי': "רוצחי בני צריכים לקבל עונש מוות" • הראיון המלא
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אליעזר רוזנפלד, אביו של מלאכי הי"ד שנרצח בפיגוע הירי בבנימין, התייחס הבוקר (שני) למעצר החוליה שרצחה את בנו הי"ד. בשיחה עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'מדברים אקטואליה' ב'קול חי' סיפר על התחושות הקשות אמש – בעת שקיבל את ההודעה על לכידת רוצחי בנו.

"בהחלט זו סגירת מעגל קשה מאוד כשאתה יודע מי הם הרוצחים, האמת שלא חיפשנו אותם, היינו עסוקים בשלושת השבועות האלו באישיותו של מלאכי", אמר רוזנפלד.

על בנו סיפר, "מלאכי גדל בבתי ספר מצוינים, תורה ומדע, תוכנית מיוחדת באוניברסיטה, מבחינה שכלית היה גאון גם קטן וגם גדול, בור סוד שאינו מאבד טיפה. היה לו הרבה ידע. מעבר לכך הוא גם היה ילד של בית, בא לבית לארוחות ולמסיבות יום הולדת, יפה נפש ויפה תואר, אבדה גדולה לכל מי שהכיר אותו וציפה לעתידו".

כזכור, מעמד ההלוויה של בנו מלאכי הי"ד ריגש עשרות אלפים שצפו באבי הנרצח מנגן את 'ואפילו בהסתרה' מעל מיטת בנו. הבוקר הוא מספר על אותן תחושות בהלוויה, "בפעם הקודמת שבני הקודם נפטר שרתי על קברו 'טוב להודות לה" זה שיר ששרנו בלילות שבת, וכעת השיר 'ואפילו בהסתרה' היה השיר האחרון ששרתי עם מלאכי בשולחן השבת".

האם תכננת מלכתחילה לשיר בהלוויה?, "זה היה הפעם ברור שמעבר לדיבורים אשיר איתו. אשתי אומרת שהדיבור אצלי הוא דרך השירה. ממש 'הסתרה' זו פעם שלישית שאנו חווים טרגדיה, גם אחי נהרג לפני שנים רבות".

איך מקבלים כאלו כוחות נפש? "אכן זה כואב מאוד, עד שאתה מגדל ילד בן 26, אתה מצפה לנישואין וכו' ושוב הקב"ה מסתיר את פניו ממך, זה הסתרה גדולה מאוד".

"יש אמונה בקב"ה לאורך כל הדרך, האמונה של אבא שלי שהחדיר לנו למרות השואה האיומה, אחרי כל אסון הקב"ה הרים אותנו למעלה למעלה לשמחה לאושר, למרות הכל הרגשנו אושר, שמחה, פרנסה וילדים".

על התחושות אמש בהישמע הפרסום על תפיסת רוצחי בנו ועל העובדה שאחד הרוצחים השתחרר בעסקת שליט – אמר רוזנפלד כי "זה קשה אני לא רוצה לעמוד מול ממשפחת שליט, אבל כן מול הממשלה והכנסת שצריכים לעמוד על איך משחררים שבויים, אולי יש פתרונות אחרים, וגם על הכמות ששחררנו אלף מחבלים על שבוי אחד".

על רגשות הנקם סיפר: "יש לי מחשבות איך לנהוג בכלל נגד טרוריסטים, דמם בראשם, יד תקיפה נגד כל ימי שמרים אבן, ארה"ב לא משחררת את פולארד שלא רצח אף אחד, סך הכל ריגול קטן והם מתמודדים עם שבויים, כך גם אנחנו צריכים לנהוג".

"זה קשה מרגש ואפילו יותר, חיל ורעדה, לפעמים אתה לא רוצה לדעת מי הרוצח וכעת יש שם, פתאום עולים רגשות נקמה, דם תחת דם, וכמו שנאמר בפרשה האחרונה שהארץ לא תשקוט ללא נקמה", סיפר.

מה אתה מצפה שיעשה עם אותם מחבלים שפלים שרצחו את בנך? "ההרגשה היא שהקב"ה ינקום יחד עם כל גורמי הביטחון שימצו את הדין באופן הכי קשה שיכול להיות, אני יודע שעונש מוות לא יהיה אבל אני יודע שאפשר לתת להם עונש כבד מאוד".

הם אתה בעד עונש מוות במדינת ישראל? "בוודאי, אני חושב שהאומה הערבית מבינה רק יד קשה וחזקה, השלטון שלהם מבוסס על דיקטטורה ויד קשה ולכן צריך להביא לחוקה את עונש המוות".

"אפילו התורה מדברת על נפש תחת נפש, בודאי על רוצח, ואפילו שעדיין לא הגיע לעיר מקלט מותר להרוג אותו. אני חושב שכך צריך להיות, עונש מוות לרוצחי בני, ידע כל רוצח או שולח יד – שדמו בראשו".

האזינו לראיון המלא:



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    דברי אמת כואבבים.
    תפילה לקב"ה שינקום את נקמת דם ילדיו\ על אפם וחמתם של השמאלנים הרשעים